Washington donderdag 5 mei en vrijdag 6 mei - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sonja Overeem - WaarBenJij.nu Washington donderdag 5 mei en vrijdag 6 mei - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sonja Overeem - WaarBenJij.nu

Washington donderdag 5 mei en vrijdag 6 mei

Door: Raúl en Xander

Blijf op de hoogte en volg Sonja

06 Mei 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag was de eerste hele dag in Washington. We stonden vroeg op om vroeg bij het Washington monument te zijn. We hadden namelijk al verschillende tips gekregen dat je er heel vroeg moest zijn als je naar boven wilde. Dus we gingen met de hele goedkope DC circulation bus richting het monument. We hadden volle vertrouwen dat we daar heel vroeg aankwamen. Maar zoals je hem al voelt aankomen ging dat effetjes niet. We waren de straat nog niet uit voordat we al vast stonden in het drukke verkeer. Het verkeer was zo druk dat we onderweg waren uitgestapt en verder gingen lopen. Zo zouden we ook nog even langs het witte huis lopen. Maar we hebben het witte huis volledig gemist, super knap. Toen we bij het monument aankomen was het 10 uur en waren alle kaartjes om naar boven te gaan al weg. De dag begon super goed dus.

Daarna hebben we langs de toeristische attracties gelopen. Via het Washington monument, eerst naar het World war II memorial. Daarna naar het memorial van Martin Luther king. Daarna gingen we misschien wel naar het hoogtepunt van Washington tot nu toe. Namelijk het Lincoln memorial. Dat is een soort tempel waar je eerst trappen omhoog moest lopen (De nieuwe Rocky kan hier misschien lopen) en dan het beeld van Lincoln zag. Dit was ook de plek waar Martin Luther King zijn beroemde speech gaf. Daarna zijn we verder gelopen naar het Vietnam memorial. Toen even onderweg gegeten en weer verder gegaan. De benenwagen werd al een beetje moe dus hebben we de bus weer verder gepakt. Daarna zijn we uitgestapt bij het Jefferson memorial en hebben we mooie foto's gemaakt. Toen zijn we naar binnen gegaan naar het Holocaust museum. Het museum was heel indrukwekkend en we hebben veel nieuwe dingen geleerd. Toen werd het al tijd voor het avondeten en zijn we naar Union station geweest om te eten. Uiteindelijk hebben we heerlijke Belgische patat op met een hamburger. Daarna zijn we weer terug gegaan naar de toeristische atracties om mooie foto's in het donker gegaan. Na de foto's waren onze voeten op en hebben we de bus weer terug naar het hotel genomen en was de actieve maar hele leuke dag weer om.

Vandaag was het zover, zoals door Sonja al elke dag voorspeld regende het pijpenstelen. Gelukkig hadden we ons programma erop voorbereid. Vandaag museum dag. Eerst maar het space en aviation museum en toen naar het indianen museum. Toen we weer onderweg gingen naar Georgetown kregen we een hoosbui over ons heen. Zeiknat in de drukke bus ging deze halverwege de rit nog kapot. Wij weer in de regen wachten op de volgende bus. Gelukkig was Georgetown het waard. Veel leuke winkels huizen en restaurants. Toen we weer afgepeigerd in het hotel terug kwamen, ging Sonja de koffers inpakken en Raul en Senna nog even zwemmen. echte helden trouwens, gewoon in hun zwembroek buiten in de regen naar het zwembad waar ze vandaag alleen mochten zwemmen onder begeleiding van mij. Een beetje raar want eerst was dat niet nodig. Morgen nog naar de begraafplaats van Arlington en dan weer naar Nederland.

Raul en Xander

• 07 Mei 2016 - 22:21

Nicole:

Wat ontzettend jammer dat jullie te laat waren voor jullie eerste doel. Maar verkeer is helaas niets aan te doen. Wel frustrerend. Gelukkig hebben jullie nog een hoop andere bijzondere dingen kunnen zien (behalve het witte huis hihi)
    Wat balen van de tegen gelukkig zijn wij Nederlanders wel iets gewend ha ha vandaar de bikkels die toch zijn gaan zwemmen. Slaap lekker voor straks X