Virginia Beach- Rehoboth - Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sonja Overeem - WaarBenJij.nu Virginia Beach- Rehoboth - Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sonja Overeem - WaarBenJij.nu

Virginia Beach- Rehoboth - Washington

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

04 Mei 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Even een dag gemist met schrijven, maar er was ook niet zo veel te vertellen. Dinsdagochtend zijn we vanuit Virginia Beach weg gegaan naar Rehoboth Beach. Helaas regende het toen we weg reden. We moesten over een enorm lange brug vanuit Virginia Beach die steeds overging in een tunnel. Echt waanzinnig om te rijden. Brug, tunnel, brug, tunnel en weer brug. Echt ook heel veel miles. Maar door de regen en de mist konden we dus niets van het mooie uitzicht zien. Dat was wel even een domper. Maar het is helaas niet anders. We hebben echt een behoorlijk stuk moeten rijden naar Rehoboth en eigenlijk alleen maar regen. Normaal gesproken is het mooi weer in deze periode. Aangekomen in het hotel zijn we daarna maar gaan shoppen. Meer was er niet te doen door het weer. Al is het 's middags wel droog geworden. 'S Avonds zijn we bij Outback gaan eten. Mijn eten viel alleen erg tegen. Was gewoon niet lekker. Maar de steak van de mannen was wel goed.

De volgende ochtend zijn we na het ontbijt vertrokken naar Washington. Dat zouden we eigenlijk pas 's middags doen, maar door het weer besloten om dat al 's morgens te doen. Auto hebben we ingeleverd bij Washington Dulles AirPort en toen een taxi genomen naar ons hotel. Daar eerst 's middags geluncht en toen zijn we gaan lopen naar het Iwo Jima Statue. Dat ligt vlakbij ons hotel. Een mooi beeld en ook een mooi uitzicht op Washington van alles wat we morgen gaan bekijken. Ze hebben in hetzelfde park als waar het Iwo Jima Statue ligt ook het Nederlands Carillon. Dat is een herdenkingsmonument wat Nedetland heeft geschonken aan Amerika als dank voor hun hulp tijdens de 2e wereldoorlog. Daar hadden ze vandaag de 4 mei herdenking waardoor er bij het monument ook 2 kransen staan.
Morgen is daar ook nog een 5 mei feest.

De kids zijn nu heerlijk aan het zwemmen in het binnenzwembad met een lifeguard en straks gaan de mannen nog een keer naar het memorial om het in het donker te bekijken.Ik blijf heerlijk in mijn bed even een boek lezen.

Morgenochtend vroeg op pas, want we willen heel veel zien in Washington.

• 05 Mei 2016 - 10:17

Annette Bontw:

Sonja jij bent toch een makkelijke eter?Washington schijnt waanzinnig te zijn doe Obama maar de groeten vanuit een zonnig Holland

• 05 Mei 2016 - 19:05

Nicole:

Dat hoor je niet vaak dat het eten niet lekker is in de usa maar ook daar kan dat natuurlijk gebeuren.
    Wat ontzettend jammer van het uitzicht en het weer maar wel een leuk excuus om te shoppen. Daar kan je mij voor wakker maken ha ha.
    Wat geweldig om te zien dat ze daar die kransen ook leggen. Prachtig.
    Rust maar lekker uit sonja. Morgen gaan jullie gebruik maken van iedere minuut van jullie dag zo te lezen hihi
    De jongens veel plezier met zwemmen en dikke knuffel van mij.