Williamsburg - Virginia Beach - Reisverslag uit Virginia Beach, Verenigde Staten van Sonja Overeem - WaarBenJij.nu Williamsburg - Virginia Beach - Reisverslag uit Virginia Beach, Verenigde Staten van Sonja Overeem - WaarBenJij.nu

Williamsburg - Virginia Beach

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

01 Mei 2016 | Verenigde Staten, Virginia Beach

Vandaag is het alweer zondag 1 mei en we zitten al op de helft van onze vakantie. Vanmorgen om 08.00 uur ontbeten in het hotel. Ontbijt was niet echt goed, maar onze buik is gevuld. Een yoghurtje gaat er altijd wel in. Koffers weer inpakken en de auto in en op weg.

Vanmorgen eerst naar Colinial Williamsburg. Vanaf het visiter center zijn we er heen gelopen. Nog geen 10 minuten lopen. Als je de shuttlebus wilden nemen, moest je gewoon 20 dollar per persoon betalen, maar dan mocht je ook wel de huizen in. Wij wilden echter alleen rondlopen en de sfeer proeven. Zag er echt mooi uit. Leuk om te zien hoe het vroeger was en de mensen waren ook verkleed als vroeger. Helaas was het vandaag iets slechter weer. Niet koud, maar wel met een beetje motregen.

Daarna weer terug naar de auto en over de colonial parkway naar Yorktown. Mooie route ernaar toe. Daar ook weer geparkeerd bij het visiter center. Hier kon je wel een gratis trolley nemen door het stadje heen. Het was ook te lopen, maar wij hebben de trolley genomen en eerst het stadje rond. Dan hoorden we ook gelijk wat uitleg over Yorktown. Na het uitstappen zijn we eerst wat gaan eten met uitzicht over de zee. Heerlijk gegeten. Helaas begon het hier echt hard te regenen en was het niet echt leuk meer om te lopen. Dus maar op de trolley gewacht en terug naar de auto.

Nu op weg naar Virginia Beach. Onderweg regen gehad, maar ook mooi weer. Om er te komen, moesten we ook gedeeltelijk over een brug en daarna gelijk de tunnel in. Best een stuk rijden over en onder het water. Helaas was er vlak na de tunnel een mega ongeluk gebeurd en was de weg gedeeltelijk afgezet. Overal politie, brandweer etc. Toen moesten we dus de weg af met nog heel veel andere automobilisten. Gelukkig konden wij nog de afslag af. Er waren ook auto's die er achter stonden en geen kant op konden. Die hebben daar denk nog wel een behoorlijke tijd gestaan. Wij konden er gelukkig nog af en gelijk de volgende oprit de weg weer op. Anders was het wel even zoeken geweest.

Bij aankomst was het gelukkig mooi weer. Ingecheckt en toen konden we beachcruisers (fietsen) van het hotel nemen en zijn we langs de boulevard gaan fietsen. Echt super mooi weer met een heerlijk zonnetje. Na een uurtje fietsen zijn we gaan lopen. Eerst een potje midgetgolf gedaan. Moet zeggen dat deze banen echt super makkelijk zijn en er echt geen uitdaging in zit. Die in Nederland zijn echt veel leuker. Maar we zijn even bezig geweest, lekker buiten in het zonnetje. Raúl heeft gewonnen.

Daarna weer terug gelopen en bij een vis buffetrestaurant gaan eten. Daar vandaan terug naar het hotel, want de kids wilden nog heel graag zwemmen in het buitzenzwembad. Schuin tegenover ons hotel zit een pub en daar was behoorlijke ruzie. Politie en al erbij. Schijnt een vrouw gevochten te hebben, maar dat hebben we niet gezien. Maar wel weer sensatie.

Kids hun zwembroek aan gedaan en ze liggen nu nog in het zwembad buiten. Gelukkig wel verwarmd water.. Ze zullen zo wel komen, aangezien ze er om 21.00 uur uit moeten.

Morgen gaan we naar een vuurtoren en verder bekijken we het nog. In ieder geval blijven we in Virginia Beach.

• 02 Mei 2016 - 16:25

Nicole:

Sjonge wat een avonturen allemaal zeg. Echt super leuk om te lezen. Jullie maken ook echt gebruik van iedere minuut van de dag. Je weet immers niet hoe lang het duurt voor je het weer kan zien ALS je het al nog een keer gaat bekijken. Neem Maar een lekker drankje van mij X