Gettysburg-Shenandoah-Williamsburg - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van Sonja Overeem - WaarBenJij.nu Gettysburg-Shenandoah-Williamsburg - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van Sonja Overeem - WaarBenJij.nu

Gettysburg-Shenandoah-Williamsburg

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

30 April 2016 | Verenigde Staten, Williamsburg

Vandaag weer een reisverslag van ons. Gisteren hadden we vrij slechte WiFi verbinding, dus ging het wat lastig.

Om te beginnen bij vrijdag 29 april. Na een nacht in het motel waar we wel ontbijt hadden. Al was dat niet echt een ontbijt te noemen. Een soort van pastry. Voorverpakte zoete koek. Echt niet lekker. Dus maar een boterham met pindakaas gesmeerd. Alles in de auto en op naar the battlefield of Gettysburg. Dat was echt nog geen 5 minuten bij ons hotel vandaan. Even de opties bekeken en uiteindelijk besloten om een persoonlijke gids te nemen. Hij heeft ons 2 uur rondgereden in onze auto en echt het hele verhaal verteld in chronologische volgorde en de daarbij behorende plaatsen bekeken. De battlefield is echt super groot en het was echt interessant om naar te luisteren. Die man kon zo boeiend vertellen. We weten nu ook echt hoe het destijds gegaan is. En het was echt de moeite waard. Pa, dit had je echt geweldig gevonden.

Daarna zijn we op weg gegaan naar Shenandoah National Park. Onderweg nog gegeten bij een bbq restaurant. De mannen kunnen natuurlijk niet zonder eten. Maar was ook erg lekker. Toen het park in.bsuper mooi en met heel veel hoogte verschil en ook super mooie uitzichten. We reden soms zo hoog dat we in de wolken reden en er behoorlijke mist was. Echt bizar. We reden van volop zon in hele dikke mist. Vlakbij ons hotel hebben we nog een hike gedaan. Dwars door het bos lopen naar een fantastisch uitzicht!

Daarna naar ons hotel. Inchecken en naar de kamer. Daar moest je met de auto naar toe. Zij allemaal een soort van blokhutten. Met ook een fantastisch uitzicht vanaf ons balkon. Aangezien er geen restaurant in de buurt is, ben je verplicht om in het hotel te eten. Uiteraard best prijzig. Maar helaas is het niet anders.

De volgende ochtend, zaterdag 30 april weer vroeg opgestaan. Dan merk je dat je midden in de bossen zit. Stond ik eerst met mijn blote voeten op een worm. Echt heel smerig. Stap ik daarna de douche in om op het douchegordijn iets van een hele dikke spin te treffen. Toen was de rest gelijk wakker. Ben uiteraard niet gaan douchen voordat dat beest weg was. Daarna weer verder met de auto.

Zijn we eerst naar de volgende hike gegaan. Naar een hele mooie waterval. De heenweg ging het pad alleen maar naar beneden dwars door het bos en heel erg stijl. Ook over stenen, boomstammen etc. Maar het was zeer zeker de moeite waard toen we bij de waterval kwamen. Helaas moesten we ook weer terug en dat was dezelfde weg, maar dan dus alleen maar stijl naar boven. Ik was kapot aan het einde. Zeker 1,5 uur gelopen. Maar de ochtendgymnastiek hebben we gehad.

Toen op weg om het park uit te rijden. Onderweg in het park nog herten langs de weg gezien . Helaas geen beren, want die zijn er ook. We kwamen ook weer in de wolken en dikke mist. Dat is toch wel bizar. Toen we eenmaal het park uit waren konden we op weg naar Williamsburg. Toch wel een autorit van 2,5 uur. Na even zoeken hadden we ons hotel gevonden. Ingescheckt en toen door naar het outletcenter van Williamsburg. Moet zeggen dat de autletcenters in Florida toch wel een heel stuk goedkoper zijn! Maar heb toch een leuk t-shirt kunnen kopen bij Aeropostale en voor de kids nieuwe voetbalschoenen en nog wat andere dingetjes.

Daarna zijn we gezellig bij Applebees gaan eten. Terwijl ik dit verhaal zit te tikken zijn de mannen aan het zwemmen in het binnenzwembad van het hotel. Daar mogen ze tot 22.00 uur zwemmen. Dus ze hebben nu nog een klein uurtje.

Morgen gaan we Williamsburg bekijken en dan rijden we halverwege de middag naar Virginia Beach.

• 01 Mei 2016 - 12:01

Annette Bonte:

Jullie hebben het druk maar zo te zien vermaken jullie je wel. Het is bij jullie beter weer dan hier geniet daar maar van wel een hoop indrukken opgedaan iets om te onthouden voor eventuele spreekbeurten op school als ik het gied begrijp gaan jullie ook nog naar het strand. Veel plezier en doe voorzichtig

• 02 Mei 2016 - 16:20

Nicole:

Wat een gave avonturen weer. Kicke hé dat natuur. In Garmisch leek het daar een beetje op. Florida is idd echt het shop walhalla. Maar het is sowieso denk ik wel goedkoper als in Nederland.