Dag1 / zaterdag 23 april - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sonja Overeem - WaarBenJij.nu Dag1 / zaterdag 23 april - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sonja Overeem - WaarBenJij.nu

Dag1 / zaterdag 23 april

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

24 April 2016 | Verenigde Staten, New York

Hier is dan ons eerste reisverslag. Vanmorgen om 07.00 uur de deur uit gegaan. De vakantie naar Amerika gaat beginnen.
Het begon al lekker vlak voor Schiphol waar we in de file kwamen te staan van alle mensen die op vakantie gaan. Wat een drukte.
Nadat Tanja ons had afgezet, zijn we naar de incheckbalie gegaan. Daar konden we via een computer inchecken. Wat uiteraard niet goed ging, net als bij de meeste andere mensen. Dus toch in de rij gaan staan om in te checken. Na 1,5 uur wachten waren we eindelijk aan de beurt.

Maar het kon nog altijd slechter dan in de file staan. De vlucht naar Londen was overboekt. (Schijnt volgens de hosstes aan de balie altijd zo te zijn) Met als gevolg dat de mannen wel een plek hadden en ik niet!!! Wat nu? Onze koffers werden gelabeld met stand-by en we moesten ons melden bij de incheckbalie bij de gate. In de hoop dat er iemand niet op komt dagen.

Op naar de douane voor de handbagage controle en paspoortcontrole. Daar stond echt een gigantische rij. Daar hebben we nog langer moeten wachten dan bij het inchecken. En we moesten ons melden om 11.00 uur bij de incheckbalie. Dat werd dus erg hard lopen naar de gate die uiteraard een heel eind weg was. Daar kwamen we om 11.10 uur aan met het zweet op ons hoofd. Gewoon 3,5 uur over gedaan vanaf aankomst tot aan de gate. Toch wel stressen, want nog geen idee of ik een plek zou krijgen in het vliegtuig. Als dat niet zo Kastenas dan zouden we alle vier van de vlucht gehaald worden en moesten ze wat anders verzinnen. Gelukkig mocht ik uiteindelijk toch mee in het vliegtuig. Allen het vervolgticket van Londen naar New York konden ze bij deze balie niet geven en dat moesten we in Londen regelen.

Als nog het vliegtuig in met de wetenschap dat d 3 mannen wel al een plek hadden naar New York, maar het voor mij nog niet zeker was of ik wel mee kon. In het vliegtuig naar Londen hadden we allemaal een plek verspreid door het vliegtuig. Maar ondanks dat het vliegtuig vol zat heeft het cabinepersoneel er toch nog voor gezorgd dat ik samen met Raúl en Senna zat. Echt super netjes geregeld.

Na 45 minuten vertraging aangekomen in Londen en daar door naar de balie of er ook een plek was voor mij. Wat blijkt. Ook dit vliegtuig zit al helemaal vol en er was geen plek meer voor mij. Ze hebben het wel heel netjes opgelost. Ik kreeg een ticket voor business class. Een upgrade. Echt super, ik kon alsnog mee.

We zijn gelijk naar de betreffende gate gegaan, wilde geen gestremd en geren meer over een vliegveld. In de metro naar de gate. Daar waren we gelukkig op tijd, maar ook niet ruim van te voren. Konden nog net even plassen. Daarna in de rij om in te checken. Terwijl we in de rij staan hoor ik dat we omgeroepen werden en dat we ons kenbaar moesten maken hij de gate balie. Wat nu weer!!
Dit bleek super goed nieuws. Ze hebben ons alle vier een upgrade gegeven en we mochten allemaal business class vliegen. Wat een luxe!!!! Nog nooit zoveel beenruimte gehad en stoelen die helemaal in ligstand konden. Wat hebben de kids hiervan genoten. Zoveel eten en drinken als ze zelf wilden. Echt bestel en echte borden en glazen. Niks geen plastic. En elke keer kwamen ze weer vragen of we wat wilde hebben. Dat was toch een goed maker voor alle stress.

Uiteindelijk een half uur eerder geland dan gepland. Waren ook echt super snel door de paspoortcontrole. Hebben dat ook echt wel andres mee gemaakt. Bij de bagageband kwamen gelijk de eerste 3 koffers eraan. Uiteraard was alle pech nog steeds niet voorbij. Onze laatste koffer kwam niet. Net als de koffers van nog een paar andere mensen. Toen konden we weer door naar de volgende balie om dat weer te gaan melden. Daar hebben we ook best lang moeten wachten en na een uur waren we daar weg. We waren al het 3e gezin op deze vlucht uit Nederland die een koffer misten. Moet zeggen dat het wel netjes geregeld werd. Allemaal formulieren ingevuld en als het goed is word de koffer morgen gebracht naar het hotel. Laten we het hopen. Maar we kregen ook gelijk een creditcard mee met 200 dollar voor alle ongemak van het missen van een koffer en om kleding te kopen. Die 200 dollar hebben we gelijk uit de ATM gehaald. Wat ze daar niet weten is dat ik de koffers altijd inpak dat er in iedere koffer kleding van iedereen zit. Wel zo handig nu ook weer.

Toen met een taxi naar het hotel. Inchecken gingen super. De mannen liggen nu te slapen en ik ga dat ook zo doen. Het is hier 20.50 uur, maar in Nederland al 02.50. Een behoorlijk lange dag.

Welterusten en hopelijk gaat alles in de rest van de vakantie wel goed.

• 24 April 2016 - 05:14

Tanja:

Wat een stress-dag, maar gelukkig zijn jullie allemaal goed aangekomen. De koffer komt morgen vast aan en heb je 200 dollar om extra uit te geven.
    Wat een luxe die stoelen in het vliegtuig zeg, Zag er goed uit op de foto.
    Geniet van de rest van jullie vakantie.

• 24 April 2016 - 10:43

Xander:

Excuses voor de soms vreemden worden dat doet de iPad zelf.

Xander

• 24 April 2016 - 10:45

Xander Van Overeem:

Ik wil even een klacht indienen over de fouten in de tekst. Volgende keer eerst even aan Raúl vragen.

• 24 April 2016 - 12:51

Hannie:

Hallooo wat een stress pfffff maar gelukkig is het allemaal maar weer op maat geschudt

• 25 April 2016 - 19:25

Nicole:

Sjesums aardig gek allemaal een heel avontuur. Lekker extra shoppen dan maar ha ha

• 26 April 2016 - 10:34

Awatif:

wat een strees om zo je vakantie te beginnen, maar perfect opgelost :-) dat maakt het allemaal weer goed, nu lekker genieten :-)